Urządzenie charakteryzuje się kompaktową zwartą obudową wykonaną z aluminium i tworzyw sztucznych.
Montaż urządzenia zajmuje około 2 minuty po czym sprzęt jest gotowy do pomiaru.
Do pomiaru wymagane jest podanie wagi pojazdu i rozmiar opony (w formacie np. 205 55 16 lub obwód w mm).
Urządzenie posiada wbudowaną stacje pogodową do pomiaru temperatury i ciśnienia atmosferycznego. Poza tym urządzenie potrafi odczytać temperaturę otoczenia ze złącza OBD2.
Łączność z Sondą DYNO i Sondą OBD2 odbywa się w standardzie Bluetooth. Sonda Dyno posiada wbudowaną baterię pozwalającą na około 10 godzin pracy. Sonda OBD2 zasilana jest ze złącza OBD2.
Urządzenie poza standardowym pomiarem mocy umożliwia logowanie dodatkowych parametrów silnika przez złącze OBD2 np. takich jak ciśnienie doładowania , ciśnienie na listwie wtryskowej, temperaturę spalin, itd i umieszczanie ich na wykresie w odniesieniu do wykresu mocy bądź momentu obrotowego.
Oprogramowanie poza pomiarem mocy umożliwia diagnostykę sterownika silnika w standardzie EOBD (identyfikacje sterownika silnika oraz protokołu diagnostycznego, odczyt i kasowanie błędów DTC, pomiar wartości rzeczywistych).
Wyniki pomiarów są prezentowane w 3 wariantach. Rzeczywistym, DIN70020, SAE J1349 i EWG. Błąd powtarzalności pomiarów przy zachowaniu tej samej procedury i warunków poniżej 1%.